|  Domov  |  Joga za otroke  |  Joga pri sladkorni  |  Joga za nezaposlene  |  Joga za hrbtenico  |   Facebook Sadhvi Savitri

   |  

  Asane - telesni položaji ali jezik telesa
     

04.01.2014

Beseda asana pomeni položaj telesa, v katerem se vadeči brez napora zadržuje dalj časa. Najprej je beseda predstavljala statičen položaj za meditacijo, postopoma pa je beseda zaobsegla tudi ostale dinamične položaje. Številni položaji ponazarjajo živalski svet, saj živali nagonsko najdejo pravilni položaj samopomoči. 

  

Asane močno vplivajo na mišice, sklepe, srce, ožilje, živčni in linfni sistem, notranje organe in žleze, na um, psiho in čakre. So psihosomatske vaje, ki krepijo in uravnavajo delovanje živčnega sistema ter utrjujejo psiho vadečega. Z vadbo asan se doseže spokojnost, duševni mir, sproščenost in notranjo svobodo.

Sistem Joga v vsakdanjem življenju je zasnovan postopno, varno in sistematično. Telo pripravlja od enostavnih in pripravljalnih vaj na težke in zahtevne asane. Razdeljen je na več stopenj, različno glede na program. Asane se vedno izvajajo odvisno od sproščenosti in  pravilnega dihanja. Asanese vedno izvajajo odvisno od sproščenosti in pravilnega dihanja. Sproščenost je predpogoj za pravilno in varno izvajanje vseh joga vaj. Skladnost izvajanja asan se doseže z usklajenostjo s procesom dihanja. 

Obstaja razlika med izvajanjem gimnastike in joga asanami. Asane se izvajajo počasi in ob zavedanju gibanja in dihanja. Ni pomembno število ponovitev, ampak kakovost izvedenega. Nikoli se ne primerja ali tekmuje z ostalimi in cilj ni pretvarjanje nakopičene energije in napetosti  v gibanje. Cilj in smisel vadbe asan je usklajeno delovanje telesa in duha, z zavedanjem telesnih in duševnih procesov kot tudi z osredotočanjem na gibanje in sproščanje. 

Različni programi kot so joga za otroke, za starejše, za zdravo hrbtenico, pri sladkorni bolezni, za zdravo srce, za sklepe idr., se razlikujejo predvsem pri postopnosti in težavnosti asan. Vsak posebni program vsebuje neke samo njemu značilne omejitve, ki jih je potrebno upoštevati, se izogniti asanam, ki bi škodile bolj kot koristile in izvajati ustrezne asane, s katerimi se varno pridobiva, ohranja ali krepi določen del telesa ali celo telo. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Sistem Joga v vsakdanjem življenju, Novo mesto, DNM, 2009, str: 17-19.

Paramhans Swami Mahešvarananda, Joga za kralježnicu, Zagreb, DNM, 2012, str: 41.

Paramhans Swami Mahešvarananda, Diabetes; hilfe mit Yoga im taglichen leben, Dunaj, 2007, str: 

 

Oktober 2021

nazaj naprej
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Urniki vadbe na Obali

ponedeljki, od 8:30 - 10:00
joga kot pomoč pri sladkorni v Epicentru Piran

torki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico SEPŠ Koper​

torki, od 19:15 - 20:45
joga za hrbtenico It. OŠ De Castro Piran

četrtki, od 18:00 - 19:00
joga za otroke in starše v Epicentru Piran

četrtki, od 19:15 - 20:45
joga kot pomoč pri sladkorni It. OŠ De Castro Piran​

petki, od 8:30 - 10:00
joga za hrbtenic v Epicentru Piran

petki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico na SEPŠ Koper

sobote, od 10:00 - 11:00
joga za otroke in starše v Društvu JVVŽ Koper

 

Aktualne teme in obvestila