|  Domov  |  Joga za otroke  |  Joga pri sladkorni  |  Joga za nezaposlene  |  Joga za hrbtenico  |   Facebook Sadhvi Savitri

   |  

  Pranajama - dihalne vaje
     

03.01.2014

Beseda pranajama je sestavljenka iz prana: življenjska energija in ajam: nadzorovanje, vodenje oz vjajam: vadenje. Pranajama torej pomeni zavestno in namerno vodenje diha. Z zavestnim usmerjanjem prane v telesu, se povečuje vitalnost, telesna odpornost, razstruplja fizično telo, povečuje sproščenost, notranji mir in bistri um.

  

Osnova zdravega življenja, poleg hrane in pijače, je pravilnno dihanje. Brez hrane človek zdrži nekaj tednov, brez vode nekaj dni a brez zraka le nekaj minut. Življenje se začne in konča z dihom.

Globoko, mirno in enakomerno dihanje je za naše zdravje zelo pomembno, posebno za presnovo. Umirja telo in duha. V nasprotju pa hitro in plitvo dihanje povečuje nemirnost, stres in napetosti. Tak način življenja je glavni vzrok številnim civilizacijskim boleznim, med katerimi je tudi sladkorna bolezen. 

Popolno joga dihanje vključuje trebušno, prsno in klavikularno (z vršički pluč) fazo, ko se vse faze povezujejo v en tekoči val. 

Pri vdihu potuje od popka do grla, pri čemer se telo širi-sprejema in pri izdihu potuje od grla do popka, s čemer se telo stiska-oddaja. Tako dihanje je sproščeno, počasno, neslišno in teče skozi nos. Vse ostale tehnike po Sistemu Joga v vsakdanjem življenju so usklajene z dihanjem.

Obstajajo mnoge tehnike dihanja, vendar imajo skupno vdih, izdih in avtomatičen predah ob koncu vdiha in ob koncu izdiha. Prana se nahaja tudi v hrani, zato je pomembno, da uživamo le zdravo in uravnoteženo hrano, s katero ne ustvarjamo trpljenja. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Sistem Joga v vsakdanjem življenju, Novo mesto DNM, 2009, str: 19-20.

Paramhans Swami Mahešvarananda, Diabetes; hilfe mit Yoga im taglichen leben, Dunaj, 2007, str: 10. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Joga za kralježnicu, Zagreb, DNM, 2012, str: 37-41.

 

Oktober 2021

nazaj naprej
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Urniki vadbe na Obali

ponedeljki, od 8:30 - 10:00
joga kot pomoč pri sladkorni v Epicentru Piran

torki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico SEPŠ Koper​

torki, od 19:15 - 20:45
joga za hrbtenico It. OŠ De Castro Piran

četrtki, od 18:00 - 19:00
joga za otroke in starše v Epicentru Piran

četrtki, od 19:15 - 20:45
joga kot pomoč pri sladkorni It. OŠ De Castro Piran​

petki, od 8:30 - 10:00
joga za hrbtenic v Epicentru Piran

petki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico na SEPŠ Koper

sobote, od 10:00 - 11:00
joga za otroke in starše v Društvu JVVŽ Koper

 

Aktualne teme in obvestila