|  Domov  |  Joga za otroke  |  Joga pri sladkorni  |  Joga za nezaposlene  |  Joga za hrbtenico  |   Facebook Sadhvi Savitri

   |  

  Sproščanje
     

02.01.2014

Narava nas uči, da se gibanje in mirovanje nesprestano menjavata. Ker je dnevni čas namenjen gibanju, nočni pa počitku, glavno vsakodnevno sproščenost predstavlja nočni osemurni počitek. V današnjem času je mirovanja vse manj in gibanja vse več, kar vodi k nemirnosti. Učitelji v vrtcih in osnovnih šolah lahko povedo številne zgodbe o hiperaktivnih problematičnih otrocih.

  

Med sproščanjem se povežejo telo, dihanje, zavest in misli. Posredujejo nam občutek ohlapnosti, enosti, usklajenosti in notranje moči. Vaje sproščanja omogočajo boljše obvladovanje stresa in omogočajo spreminjanje življenjskih navad. Telesna sproščenost vpliva tudi na mentalno in čustveno sproščenost. Sproščenost telesa med izvajanjem asan je potrebna za

foto: Sd.Savitri

gibljivost mišic, da se le-te ne upirajo izvajanju željenega gibanja. Čustvena sproščenost pa pomeni preseganje negativnih čustev. Pogosto sami sebi postavljamo največje ovire, zanje pa krivimo druge.

Sproščanje je blagodejni oddih za vse organe, živčni in dihalni sistem ter krvni in linfni obtok. V telo priteka sveža življenjska energija - prana, s katero se ozavešča notranje ravnovesje. Zmožnost sproščanja tako predstavlja neprecenljivo vrednost za zdravje, splošno dobro počutje in kvaliteto življenja. Starejši in zelo zaposleni odrasli se na začetku težko umirijo. Ko pa se navadijo, imajo tehnike sproščanja zelo radi. Včasih se zgodi, da vadeči med sproščanjem zaspi, ker njegovo telo potrebuje počitek in mirovanje.

Pri otrocih je, na začetku, težko priklicati občutek sproščenosti, zato se jo povezuje s pripovedovanjem pravljice. Nekatere tehnike sproščanja vplivajo na celo telo, nekatere le na določene dele telesa. Najbolj igriv način sproščanja je čas pred spanjem, saj se otrok ob pravljici sprosti, da lahko globoko in mirno zaspi. Starši lahko dodajo še šankalpo, željo ali pozitiven namen, ki jo hočejo uresničiti. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Sistem Joga v vsakdanjem življenju, Novo mesto DNM, 2009, str: 26-27. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Yoga mit kindern, Munchen 1990, str: 63-68 in 99-102. 

Paramhans Swami Mahešvarananda, Diabetes; hilfe mit Yoga im taglichen leben, Dunaj, 2007, str: 8-9.

 


 

 

Oktober 2021

nazaj naprej
Pon Tor Sre Čet Pet Sob Ned
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Urniki vadbe na Obali

ponedeljki, od 8:30 - 10:00
joga kot pomoč pri sladkorni v Epicentru Piran

torki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico SEPŠ Koper​

torki, od 19:15 - 20:45
joga za hrbtenico It. OŠ De Castro Piran

četrtki, od 18:00 - 19:00
joga za otroke in starše v Epicentru Piran

četrtki, od 19:15 - 20:45
joga kot pomoč pri sladkorni It. OŠ De Castro Piran​

petki, od 8:30 - 10:00
joga za hrbtenic v Epicentru Piran

petki, od 17:00 - 18:30
joga za hrbtenico na SEPŠ Koper

sobote, od 10:00 - 11:00
joga za otroke in starše v Društvu JVVŽ Koper

 

Aktualne teme in obvestila